Niesforni pasażerowie linii lotniczych mogą stracić przywileje PreCheck w ramach nowego partnerstwa agencji w USA.
Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) zapowiedziała, że zacznie udostępniać informacje o pasażerach, którym grozi grzywna za niestosowne zachowanie, z Administracją Bezpieczeństwa Transportu (TSA), która może następnie usunąć pasażerów z programu.
FAA ogłosiła w styczniu politykę „zerowej tolerancji”, aby powstrzymać wzrost przemocy i gróźb wobec załóg lotniczych w okresie pandemii.
W ciągu roku FAA odnotowuje około 100 do 150 przypadków niesfornych pasażerów rocznie. Jednak w 2021 roku agencja otrzymała ponad 5600 doniesień o niesfornych pasażerach, z których większość była związana z noszeniem masek podczas lotów.
Ponadto, wiele linii lotniczych ograniczyło lub zawiesiło zakupy alkoholu podczas lotu, a Stowarzyszenie Stewardów zwróciło się do FAA i prawodawców o podjęcie kroków w celu ograniczenia spożycia alkoholu na lotniskach przed wejściem pasażerów na pokład.