TTG Polska Dziennik Turystyczny

Pierwszy dzień 19. IHIF w Berlinie

IHIF w Berlinie

Tegoroczne Międzynarodowe Forum Inwestycji Hotelarskich zgromadziło 2.040 uczestników z 72 państw. Na liście obecnych nie brak przedstawicieli żadnej z największych światowych firm hotelarskich i doradczych, architektów, developerów, prawników, przedstawicieli banków i instytucji rządowych, uczelni hotelarskich, dziennikarzy prasy branżowej. Polskę reprezentuje 12 osób.
Jak zapowiedzieli podczas otwarcia Forum Kerry Gumas, CEO organizującej wydarzenie londyńskiej Questex LLC, i Jonathan Worsley dyrektor STR Global, tematyka prezentacji i dyskusji panelowych koncentrować się będzie wokół najważniejszych aktualnych problemów branży, w tym innowacji, bezpieczeństwa, trendów rozwojowych, kanałów dystrybucji. Wśród dwustu zapowiedzianych mówców znalazło się wielu nowo pozyskanych, także uczestnicy reprezentują nowe firmy i marki.

Prowadzący pierwszą część plenarną Michael Hirst, konsultant w CBRE Hotels, nadał kierunek dyskusji pojawiając się w goglach do oglądania hologramów. To symboliczne wskazanie na znaczenie nowych idei i technologii, o których zastosowaniu nikt nie myślał przed kilkunastu laty, nadało ton wystąpieniom tej części Forum, koncentrującej się wokół wyzwań i zagrożeń przemysłu hotelarskiego. Mówili o tym zarówno David Rowan, redaktor Wired Magazine, wskazujący na możliwe zastosowanie robotów w hotelarstwie, jak i Vivek Badrinath (AccorHotels), który część swojej wypowiedzi poświęcił skutkom rozwoju sharing economy. Stewart Room (PricewaterhouseCoopers Legal LLP) skoncentrował się na zagadnieniach cyber bezpieczeństwa, kradzieży danych i prywatności. Globalne wyzwanie, jakie stanowi zapewnienie gościom I hotelom bezpieczeństwa w turbulentnych czasach omówiła Helen Loughborough (InterContinental Hotels Group), która przedstawiła konkretne działania po zamachach terrorystycznych, jakie zostały dokonane na obiekty IHG.

O wyzwaniach, jakie stanowią dla strategii hoteli OTA, innowacje cyfrowe i nowe kanały dystrybucji, dyskutowali. Ufi Ibrahim (Brytyjskie Stowarzyszenia Hoteli), Osama Hirzalla (Marriott), Carl Oldsberg (Choice Hotels), Cyril Ranque (Expedia), Terri Scriven (Google) i Peter Verhoeven (Booking.com). Myślą przewodnią tej rozmowy było stwierdzenie, że OTA są faktem i trzeba poprawić wzajemne relacje, aby osiągnąć wzajemne korzyści. Podkreślano, że OTA mają inne znaczenie dla hoteli niezależnych niż dla sieciowych, dysponujących większymi możliwościami budowy własnych sieci sprzedaży.

Doroczny CEO’s Panel prowadził Nick van Marken (Hospitality Deloitte LLP) a uczestniczyli w nim Geoff Ballotti (Wyndham Hotel Group), Federico J. Gonzalez Tejera (NH Hotel Group), Christopher J. Nassetta (Hilton Worldwide), Wolfgang M. Neumann (The Rezidor Hotel Group) oraz Richard Solomons (InterContinental Hotels Group). Wszyscy CEO prezentowali optymistyczne wizje rozwoju, pomimo widma Brexitu, uderzających w hotele i turystykę zamachów terrorystycznych i innych globalnych wyzwań. Podkreślali znaczenie starań o lojalność klientów, podwyższanie jakości usług, bezpieczeństwa i prywatności gości.

To oczywiście nie wszystkie wydarzenia podczas pierwszego dnia IHIF. Wręczone zostały doroczne nagrody, trwały prezentacje sponsorskie i rozmowy kuluarowe. Zwieńczenie stanowiła wieczorna recepcja w Steinberger Hotel am Kanzleramt.

Janusz Turakiewicz

Podziel się tą wiadomością ze znajomymi:

Zobacz także:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *