PKP Intercity: Wcześniej nie zawsze będzie taniej

PKP Intercity

Fot. PKP Intercity

PKP Intercity wprowadziło nowe zasady sprzedaży biletów na pociągi ekspresowe. Ceny biletów nie będą już uzależnione od momentu zakupu (czyli im wcześniej, tym taniej), a od poziomu popytu na dane połączenie.

Wprowadzona już Oferta Promo ma pięć poziomów cenowych: Super Promo, Promo Plus, Promo 30 (bilety tańsze o 30 proc. od ceny bazowej), Promo 20 (tańsze o 20 proc.) i Promo 10 (tańsze o 10 proc.).

Dostępność poszczególnych biletów promocyjnych nie będzie już zależna od wyprzedzenia, z jakim pasażer kupi bilet, a od obłożenia danego pociągu. PKP Intercity będzie zarządzać liczbą promocyjnych biletów w poszczególnych progach cenowych w zależności od popytu, a więc np. w zależności od dnia przejazdu, relacji, klasy wagonu czy momentu zakupu.

Niezmienne pozostaje to, że ceny biletów na pociągi ekspresowe na popularnych trasach między dużymi miastami zaczynają się już od 49 zł.

– Chcemy, aby proponowane przez nas promocje były efektywne, czyli zachęcały pasażerów do wyboru połączenia, które zapewni im podróż w jak najlepszej cenie. Korzyścią nowej oferty jest między innymi to, że czasami wystarczy wybrać pociąg o nieco mniej popularnej godzinie, by kupić dużo tańszy bilet. Dzięki tej zmianie bilety na mniej popularne połączenia będą dłużej dostępne w promocyjnych cenach. Do tej pory, na mniej niż siedem dni do odjazdu pociągu nie obowiązywały już progi promocyjne z oferty Wcześniej. Obecnie to się zmienia – jeśli w danym pociągu nadal będzie dużo wolnych miejsc, bilety promocyjne będą mogły być wciąż dostępne – tłumaczy Tomasz Gontarz, Członek Zarządu PKP Intercity.

Pule biletów w poszczególnych poziomach cenowych będą limitowane, warto więc i tak planować podróż z wyprzedzeniem i kupować je jak najwcześniej.

Skąd pomysł na takie zmiany? Jak czytamy w komunikacie prasowym PKP Intercity, w ostatnim czasie Polacy zmienili podejście do planowania wyjazdów i coraz częściej decydują się na wyjazd spontanicznie.

Co więcej, z przeprowadzonych przez przewoźnika badań wynika, że blisko 60 proc. Polaków jest otwartych na spontaniczne wyjazdy, rezerwowane z co najwyżej kilkudniowym wyprzedzeniem, a ponad połowa (52 proc.) respondentów wybrałaby wyjazd pociągiem w mniej popularnym terminie, np. w środku tygodnia, jeśli cena biletu byłaby znacząco niższa.

źródło: PKP Intercity


ASEAN Tourism Forum