TTG Polska Dziennik Turystyczny

Ponad 30 tys. nowych pokoi hotelowych dla pielgrzymów powstaje w Arabii Saudyjskiej

ATM Dubaj
ATM Dubaj. Fot. Mat. pras.

W Arabii Saudyjskiej powstaje obecnie 32 621 pokoi hotelowych. Królestwo przygotowuje się w ten sposób do zaspokojenia popytu ze strony pielgrzymów powracających do świętych miast.

Jak wynika z najnowszych badań przeprowadzonych na zlecenie Arabian Travel Market (ATM) 2022, które odbędą się w Dubai World Trade Centre (DWTC) od poniedziałku 9 do czwartku 12 maja, wskaźnik przychodów na dostępny pokój (RevPAR) w Arabii Saudyjskiej wynosi 52 proc. Nieobecność milionów muzułmańskich pielgrzymów znacząco wpłynęła na wyniki hoteli w Arabii Saudyjskiej. Medina i Mekka były świadkami wskaźników RevPAR wynoszących odpowiednio zaledwie 33 proc. i 24 proc. w 2021 roku.

Chociaż wyniki hoteli Arabii Saudyjskiej były znacznie niższe niż przed pandemią, branża odnotowała w 2021 r. wzrost rok do roku. A ożywienie w sektorze ma się utrzymać przez cały nadchodzący rok, ponieważ ograniczenia związane z COVID-19 wciąż są znoszone.

– Podobnie jak w przypadku rynków na całym świecie, globalna pandemia miała duży wpływ na sektor hotelarski Arabii Saudyjskiej. Najnowsze badania wskazują na trwające ożywienie, a my z niecierpliwością czekamy na odkrycie ogromnego niewykorzystanego potencjału sektora turystycznego Królestwa podczas ATM 2022″ – powiedziała Danielle Curtis, dyrektor ds. wystaw ME – Arabian Travel Market.

Hotele w Al-Chubar osiągają obecnie lepsze wyniki niż w innych dużych miastach Arabii Saudyjskiej, a RevPAR przekracza poziomy sprzed pandemii w 2021 r. Tymczasem Rijad, Ad-Dammam i Dżedda odnotowały w ubiegłym roku wskaźniki ożywienia na poziomie odpowiednio 88 proc., 85 proc. i 56 proc.

Zagraniczne podróże

Ponadto, badania przeprowadzone przez Colliers International pokazują, że zagraniczne podróże z Arabii Saudyjskiej wzrosną do 6 075 mln w 2022 r. w porównaniu z 3 793 mln w 2021 r. i 4 839 mln w 2020 r. W dłuższej perspektywie oczekuje się, że wyjazdy turystyczne wzrosną do 9 262 mln w 2025 r., chociaż liczba ta nadal byłaby znacznie niższa niż szczyt 19 751 mln odnotowany w 2019 r.

Wydatki na turystykę wyjazdową mają wzrosnąć do 32 656 mld SAR (8,7 mld USD) w tym roku, w porównaniu z 19 734 mld SAR (5,26 mld USD) w 2021 r. i 21 969 mld SAR (5,86 mld USD) w 2020 r. Oczekuje się, że całkowite wydatki wzrosną do 54 624 mld SAR (14,56 mld USD) w 2025 r.

Źródło: Shamal Communications

Podziel się tą wiadomością ze znajomymi:

Zobacz także:

2 odpowiedzi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *