Rekordowe straty Singapore Airlines

Samolot Singapore Airlines na pasie startowym

Fot. Unsplash

Singapore Airlines odnotowały rekordową roczną stratę w wysokości ponad 4,27 miliardów singapurskich dolarów (3,2 miliarda USD).

Linie już drugi rok z rzędu notują stratę, jest ona jednak o wiele dotkliwsza niż w zeszłym roku, kiedy tylko jeden kwartał był słabszy z powodu pandemii.

Tegoroczne wyniki są druzgocące: roczne przychody spadły o 76,1 proc., a strata – w przypadku starszych samolotów, które nie są już potrzebne – wyniosła około 2 miliardy singapurskich dolarów. Ruch pasażerski spadł natomiast o prawie 98 proc.

Linia lotnicza podała, że ​​spodziewa się, iż do czerwca liczba pasażerów wzrośnie do 28 proc. poziomu sprzed pandemii, jednak tylko dzięki lotom towarowym.

Czytaj także: Singapur rozszerza kwarantannę: izolacja nawet do 21 dni>>

W przeciwieństwie do wielu innych linii lotniczych, Singapore Airlines nie mają rynku krajowego, na którym mógłby się oprzeć, podczas gdy granice pozostają zamknięte. Nie pomogło kolejne opóźnienie we wprowadzeniu bańki podróżniczej Singapur-Hongkong, która miała rozpocząć działanie od przyszłego tygodnia.

„Ten kryzys jeszcze się nie skończył. Podczas gdy rosnące tempo szczepień dało nam nadzieję, nowe fale infekcji na całym świecie oznaczają, że ograniczenia dotyczące podróży międzynarodowych w dużej mierze pozostają w mocy” – powiedział prezes Singapore Airlines Peter Seah.


ASEAN Tourism Forum