Włoski minister turystyki: Postaramy się spełnić wszystkie wymagania turystów

Flaga Włoch

Fot. Pexels

„Staramy się być jak konkurencyjne kraje, unikać ograniczeń i ułatwiać obcokrajowcom pobyt we Włoszech. Jednak sondaże ze stycznia, które określały Włochy jako pierwszy kraj do odwiedzenia, teraz stawiają Włochy na piątym miejscu na liście przyjazdów pod koniec roku” – powiedział włoski minister turystyki Massimo Garavaglia podczas przemówienia w Assoturismo-Confesercenti w Rzymie. 

Garavaglia podkreślił potrzebę poprawy infrastruktury przyjazdowej i zakwaterowania. Dodał, że niezbędne są również inwestycje w turystykę rowerową. „Dziś turystyka rowerowa jest bardzo potrzebna, a my inwestujemy w nią 5 mld, podczas gdy Niemcy zainwestowały w tę samą markę 20 mld – zaznaczył Garavaglia.

Minister zaznaczył jednak, że 600 mln euro dodatkowych funduszy przekazanych przez rząd okazało się niewystarczające – branża domagała się 3 mld euro.

Ożywienie w zakupach online

Podczas spotkania Assoturismo-Confesercenti zaprezentowano również dane zebrane w drugiej edycji raportu Digital Pulse Adevinta, mówiące o tym, że zakupy podróży online odnotowują znaczne ożywienie w 2022 r. Nadal jest to mniej niż przed pandemią, kiedy 44% populacji deklarowało, że zarezerwowało podróż przez Internet.

W pierwszym roku pandemii liczba ta spadła do 15%, o 23 punkty mniej niż w tym roku. W 2021 r. wzrosła o 16 punktów do 31%, teraz wynosi 38% (wzrost o 7 punktów), ale nadal jest to o 6 punktów mniej niż w 2019 r.

W 2021 r. podróże zajęły czwarte miejsce w pierwszej piątce kategorii przedmiotów lub usług najczęściej kupowanych online, pomimo, że 31% populacji nadal podlegało ograniczeniom COVID-19.