Najważniejsze trendy w hotelarstwie w 2018 roku

Hotel

Branża hotelarska w 2018 roku będzie zmieniać się szybciej niż kiedykolwiek – wynika z raportu „Trends 2018” przygotowanego przez firmę Profitroom, która postanowiła po raz kolejny przeanalizować trendy rynkowe i wskazać najważniejsze wyzwania czekające rynek w najbliższych dwunastu miesiącach.

„Aktywna polityka HR, zmiana podejścia Polaków do podróżowania, skuteczna interakcja z klientem, rosnąca rola aparthoteli, automatyzacja procesów – to tylko kilka najważniejszych trendów na 2018 rok, które czekają branżę hotelarską” – mówi Marcin Dragan, dyrektor zarządzający firmy Profitroom, dostawcy technologii rezerwacyjnej dla hoteli i apartamentów. Czas poznać najważniejsze z nich.

Jak zatrzymać pracownika?

W branży hotelowej, wyraźnie widać mniejsze zainteresowanie pracą wśród osób młodych. Z kolei pracownicy z doświadczeniem są na wagę złota i mogą przebierać w ofertach. Coraz trudniej również o zatrudnienie pokojowych czy kelnerów z odpowiednim doświadczeniem. W jaki sposób poradzą sobie z tym wyzwaniem właściciele lub zarządcy obiektów? Prowadząc aktywną politykę HR oraz dbając o odpowiednią optymalizację pracy.

Zmiana stylu podróżowania

Wolno, wnikliwie i wyjątkowo – to trzy słowa, które charakteryzują podróżnika w 2018 roku. Tego typu podejście dla podróżowania to ogromna szansa dla obiektów turystycznych, które mogą zwiększyć sprzedaż bezpośrednią, konstruując ofertę wokół doświadczenia podróży.

Aparthotele – luksus czy realizacja potrzeb

W ostatnich latach w Polsce powstaje coraz więcej obiektów turystycznych działających w ramach usługi aparthotel czyli wynajem apartamentów w systemie hotelowym, łączący w sobie cechy apartamentów i hotelu. Standardowe usługi hotelowe przestają być gwarantem atrakcyjności hotelu, bo Polacy stawiają bardziej na doświadczenie pobytu niż na klasyczny wynajem.

Interakcja z klientem

Komunikacja z klientem jest kluczem do budowania skutecznej relacji. Coraz istotniejszą rolę zaczynają odgrywać live chaty, które umożliwiają np. obsługę gościa hotelowego w czasie rzeczywistym, na każdym kroku procesu rezerwacyjnego. Warto zastanowić się również nad wprowadzeniem do komunikacji wirtualnego asystenta (chatbot), czyli programu, który będzie w stanie odpowiadać klientom na najczęściej pojawiające się pytania.

Rewolucja mobilna i zintegrowany czynnik sukcesu

Wdrożenie rozwiązań, które są zaprojektowane specjalnie pod urządzenia mobilne jest dla hotelarzy koniecznością, która w przyszłości przełoży się na wzrost przychodów z tytułu rezerwacji dokonanych przez smartfony. Istotne jest również korzystanie z systemów, które integrują dane o klientach i ułatwiają zarządzanie „System konsolidujący dane to przyszłość́ hotelarstwa. Rozwiązania dostarczane przez jednego dostawcę, mają tę przewagę̨ nad systemami patchworkowymi, że od początku są tworzone jako spójny organizm, pozwalający na efektywne zarządzanie danymi bez konieczności pokonywania przeszkód natury technicznej” – mówi Marcin Dragan.

źródło: Centrum Prasowe PAP
foto: mediaPanel

Udostępnij